Menu
فن آوا کارت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید © 2016 Fanavo co | privacy | credits
فناواکارت
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان

    باشگاه مشتریا ن و خدمات ارزش افزوده باشگاه مشتریان:


باشگاه در مفهوم کلی به معنای گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است باشگاه مخاطبان نیز به معنای گردآمدن مخاطبان یک مجموعه، سازمان و یا برند تجاری در کنار هم گفته می شود. البته نباید آن را با باشگاه های ورزشی و غیره اشتباه گرفت. عموما این گونه باشگاه ها توسط مجموعه هایی نظیر فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های پوشاک، بانک ها، هتل ها، شرکت های مسافرتی و گردشگری و از این دست، شکل میگیرد که عملکردی متفاوت با باشگاه به مفهوم عام دارد.
باشگاه مشتریان یا باشگاه رفاهی برای تامین نیازها و ایجاد منافع بیشتر آنها در ارائه خدمات و دسترسی بهتر به کالاها مورد نیاز آنها می شود. گردآمدن مخاطبان در یک تشکل مشخص ،تولید ارزش افزوده بیشتری نموده و حس وفاداری آنها را به مجموعه ها نیز بیشتر می کند. معمولا باشگاه مخاطبان همراه با اجرای برنامه های مختلفت وفاداری صورت می گیرد. 
باشگاه های مشتریان دارای ویژگی های مختلفی است که از جمله می توان به ارتباط اعضاء برپایه گفتگو دو سویه، ارزش گرایی بر پایه ایجاد منافع مادی و غیر مادی با هدف ایجاد یک رابطه عاطفی بین مشتری یا عضو تشکل و عرضه کننده خدمات یا کالا که معمولا با ایجاد ارتباط بین اعضاء شکل خواهد گرفت، تمایز با سایر موارد مشابه مانند باشگاه های تفریحی، تخفیفی،غیره؛ اشاره کرد.  
این باشگاه ها بصورت هدفمند برنامه های منظم و پیوسته ای جهت اعضاء خود خواهند داشت. یکی از اهداف این باشگاه تلاش در جهت ارئه خدمات بیشتر و کسب منافع برای مجموعه و اعضای آن می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات اعضاء، باشگاه از سلیقه ها، علاقمندی و درخواست های آنها اطلاع یافته و از این طریق برنامه های آینده مجموعه را ترسیم و بهینه سازی می نماید. به عبارتی دیگر خدمات و سایر فعالیت های هر مجموعه ای با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست می آید، می تواند توسعه یافته و در جهت رضایت اعضاء گام بردارد.
معمولا پس از ایجاد باشگاه و گردهم آمدن اعضاء در کنار هم، سیستم برنامه های وفاداری یا رضایت مندی اعضاء را پیاده سازی می گردد. به این مفهوم که اعضاء این سیستم خدمات و ارزش های افزوده ای کسب می کنند که سایر افراد از آنها بی بهره اند. البته می توان صرفا سیستم باشگاه اعضاء را ایجاد کرد و برنامه وفاداری نداشت که این امر باعث تنزل آن در حد عضویت ساده می شود. ولی همیشه این دو مقوله می توانند در کنار هم بسیار موفقتر باشند. این عملکرد ارتباط مستقیم با بخش مدیریت ارتباط با اعضاء و چگونگی اجرای برنامه های این بخش خواهد داشت.
شرکت فن آوا کارت با سرمایه گذاری و ایجاد زیر ساخت ارائه خدمات تخفیف، تسهیم، امتیاز، اعتبار، مدیریت کارت و ... از پیشگامان ارائه خدمات باشگاه مشتریان به مفهوم واقعی بوده و آمادگی ارائه این خدمات برای بالا بردن رضایت مشتریان بانک ها و سازمان ها  را دارا می باشد.

مدل های پیشنهادی و تطبیقی با توجه به امکانات زیر ساختی تامین شده در فن آوا کارت، خدمات زیر در دسترس می باشد: 


 ⦁    باشگاه خدمات حمایتی (بیمه) 
 ⦁    تسهیلات مالی (صندوق های قرض الحسنه)
 ⦁    باشگاه اعتباری و لیزینگ (لیزینگ خودرو و لوازم خانگی)
 ⦁    باشگاه  سرمایه گذاری (سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری ساختمانی)
 ⦁    باشگاه  سیر و سفر (آژانس هواپیمایی)
 ⦁    باشگاه  سلامت
 ⦁    باشگاه  فرهنگ و هنر
 ⦁    باشگاه رسانه
 ⦁    باشگاه خدمات شخصی
 ⦁    باشگاه  خدمات رفاهی و تخفیفی (رستوران، کافه، بوتیک و ...)
 ⦁    خدمات شهری بر بستر کارت
 ⦁    خدمات ارزش افزوده موبایلی
 ⦁    خدمات ارزش افزوده بانکی و پرداختی
 ⦁    باشگاه  امتیازی و واحد پول دوم


در صورتی تمایل بانک ها و یا سازمان ها اجرای این پروژه و طی چند فاز اجرایی و برنامه ریزی اولیه میتوان در نهایت به یک باشگاه با کلیه مشخصات مفروض رسید. محصول این فعالیت یک کارت بانکی با خواهد بود، به نام عضو یا شرکت ارائه دهنده خدمات باشگاه با نام یا بی نام صادر می شود و در اختیار اعضاء قرار خواهد گرفت. این کارت علاوه بر نقش شناسایی شخص به عنوان یک عضو و ارائه وجه شخصیتی برای آنها در مواجهه با مراکز دریافت خدمات؛ به عنوان یک کارت بانکی کامل با تمامی مشخصات بانکی از جمله خدمات دریافت و پرداخت مالی و انجام کلیه فرآیندهای بانکی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. درکنار این موضوع با تعریف کارت در داخل سیستم باشگاه امکان برخورداری و استفاده از تمامی خدمات تعریف شده و قابل ارائه باشگاه اعضاء نیز با همان کارت بوجود آمده و صاحب کارت می تواند دریافت خدمات داشته باشد. در نتیجه کارت عضویت یا کارت شناسایی اعضاء؛ یک کارت بانکی برای چندین منظور مختلف خواهد بود. در زیر بصورت اجمالی رئوس امکانات قابل برنامه ریزی در باشگاه و استفاده با این کارت را بیان خواهیم نمود:

 ⦁    انجام کلیه فرآیند های بانکی به عنوان کارت بانکی عضو
 ⦁    استفاده به عنوان کارت بیمه تکمیلی برای برخورداری از خدمات درمانی از بیمه طرف قرارداد
 ⦁    استفاده از خدمات بیمه عمر برای اعضاء متقاضی و انجام پرداخت های بیمه ای از همین کارت
 ⦁    استفاده از خدمات حمایتی مالی شرکت و درخواست وام های قرض الحسنه و انجام مراودات مالی وام اخذ شده از طریق همین کارت (مثل پرداخت اقساط وام  و ....) در صورت توافق با صندوق های قرض الحسنه، بانک و اتصال به سیستم
 ⦁    برخورداری از خدمات لیزینگ برای خرید خودرو و پرداخت اقساط آن از همین طریق در صورت تامین اعتبار و اسپانسر های لازم
 ⦁    برخورداری از پرداخت های هدفمند سازمانی مثل سبد کالا و ...، در این پروسه حامی مالی امکان بازگشایی و معرفی یک حساب به نفع خود و معرفی آنرا  به سیستم داشته و بدون نیاز به واریز وجه به حساب کارت، در درگاه های مورد توافق سامانه پرداخت فروشگاهی (پوز) نصب نموده و کارت ها در صورت  استفاده برای خرید سبد کالا یا اجناس مشخص شده، خدمات مورد نظر را دریافت نموده و پول مربوط به آن خدمات از سوی حامی مالی و در لحظه به حساب ذی  نفعان و تامین کنندگان کالا پرداخت می شود. 
 ⦁    برخورداری از خدمات تخفیفات ارائه شده از سوی پذیرندگان باشگاه به اعضاء بدون نیاز به معرفی نامه یا ارائه مستندات مجزا از طریق همین کارت  (تخفیف در خرید لوازم و خدمات رفاهی از مراکز طرف حساب با باشگاه)
 ⦁    برخورداری از تخفیفات ارائه شده برای تورهای گردشگری و سفرهای مختلف احتمالی از سوی مراکز معرفی شده با استفاده از کارت 
 ⦁    برخورداری از خدمات ویژه ورزشی و حتی پزشکی و دندانپزشکی از مراکز مورد نظر و طرف حساب باشگاه 
 ⦁    استفاده از نرم افزار موبایل برای دریافت پیام های ویژه خدماتی و بهره مندی از خدمات سیار در صورت سفارش و تامین این نرم افزار 
 ⦁    قابلیت خرید شارژهای تلفن همراه و غیره و پرداخت قبوض
 ⦁    قابلیت استفاده به عنوان بلیط الکترونیک برای مترو و سایر خدمات شهری در صورت عقد قراردادهای لازم
 ⦁    دریافت مستمری ها و پرداختی های مالی اعضاء واجد شرایط و آگاهی از صورت ها مالی مربوطه بر روی همین کارت
 ⦁    دریافت امتیاز عملکرد به ازای استفاده از کارت در مراکز برای مخاطبین و پذیرندگان
 ⦁    قابلیت ارتقا بین گروه های تعریف شده دریافت خدمات (مثل گروه طلایی، نقرهای و برنزی) و عملکرد متفاوت و امتیازات متفاوت بین آنها
 ⦁    دسترسی دارنده باشگاه و مخاطبین و پذیرندگان به پنل های کاربری مثل بر اساس قوانین و استانداردها
 ⦁    امکان راه اندازی سامانه VIP و خدمات ارزش افزوده خاص برای مخاطبین خاص و مدیران
 ⦁    امکان تعریف خدمات رفاهی سازمانی و راهکارهای ترکیبی
 ⦁    استفاده از خدمات پیامکی برای اطلاع رسانی به اعضاء ثبت شده و ...
 

لازم بذکر است که دامنه خدمات و روشهای استفاده از این کارت بسیار گسترده بوده و این سیستم باشگاهی می تواند به عنوان یک زیر ساخت کلی برای تمامی خدمات و سرویس هایی که باشگاه تمایل و یا نیاز به ارائه آن به اعضای خود را دارد؛ مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه مدل ها و برنامه های زیادی را تحت عنواین مختلف و در شرایط زمانی و کاری مختلف از طریق سامانه اصلی باشگاه به تمامی اعضاء اطلاع رسانی شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.